STEAMAKER PROJEMİZDE SONA GELİNDİ
Okulumuzda bu yıl 2. sini yürüttüğümüz stem temalı projemiz STEM felsefesi ışığında kurulan ve farklı yaklaşımlar ile eğitim öğretim faaliyetlerine renk katan eTwinning projesi dördüncü yılında maker etkinliklerinden hareket ederek planlandı. Sanat çalışmaları ile harmanlandı ve eTwinning portalındaki yerini aldı.
Maker; kendi bilgi ve tecrübeleriyle, teknolojiyi de kullanarak bir şeyler üreten kişi anlamına gelmektedir. Maker olan bir kişi, düşünen, tasarlayan, meraklı, araştırmacı, girişimci ve üretken bir kişidir.
Science (Fen) Technology (Teknoloji) Engineering (Mühendislik) Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan STEM; insanların öğrenim hayatlarında Bilim ve Teknoloji alanlarında
ve daha fazla uygulama yapmasıdır. Bu amacın uygulanması için Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik gibi alanlar ve diğer alanların arasında bir bağlantı kurulması gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre STEM eğitiminin temel unsurları aşağıdaki gibi belirlenmiştir.
– STEM dersleri gerçek hayatta karşılaşılan problemlere ve bunların çözümüne dayanır.
– STEM; öğrencileri sorgulamaya ve araştırmaya yöneltir.
– STEM dersleri kılavuzluğunu mühendislik tasarımlarından alır.
– Öğrenciler STEM derslerinde matematik ve fen içeriğini bire bir uygular.
– Öğrenciler STEM derslerinde düşünen, üretken, araştırmacı bir takım çalışması içinde yer alırlar.
– STEM; hatayı irdelemeyi ve onu çözmeyi öğrenmenin bir parçası olarak görür. Birden fazla doğru cevaba izin verir.
STEM daha çocuk yaşlarda öğrencilere uygulanmalı ve onların yaratıcılıkları yönünde eğitim almaları sağlanmalıdır. Bu şekilde çocuklar merak duygularına göre problem çözme yetisini kazanacaklardır. STEM sistemi sayesinde öğrenciler analitik düşünme yeteneğini kazanabilir ve ezberci eğitimden uzaklaşarak problem çözme becerilerini geliştirebilirler.
STEM eğitimi sayesinde kazanacağı bu beceriler ile kişi, temelinde yatan Maker özelliklerini geliştirerek tasarlayan, girişimci ve üretken bir kişi haline gelecektir. Bu iki kavram birbirleri ile bağlantılı olarak düşünülmelidir.